30 november 2012

Julkort

Äntligen har jag fått tummen ur och börjat ta julkort på kidsen, bättre sent än aldrig eller vad är det man säger?

Idag fotade jag Mini medan de andra var i skolan. Lättast så då hon är tveklöst den minst samarbetsvilliga ettåring just nu. Allt var roligare än att bli fotad av Mamma tror jag hon tyckte. I alla fall var det roligare att riva kulisserna, äta rekvisitan även om den till viss del bestod av julgransbelysning. Det var tom roligare att mata rekvisitan med pepparkakor än att samarbeta lite med sin Mamma. Men skam den som ger sig, av drygt 240 bilder blev 18 något att ha. 18 bilder jag kan stå för och som jag anser duger. Det är ju i alla fall bättre än inga...;)



På måndag ska jag ta julkorten på Guldlock och sen kommer en kompis för att få sina söner och sin hund fotograferad av mig. Hon vill dock ha lite mer annorlunda julkort så jag måste söka lite inspiration under helgen så de blir så jag kan stå för dem.

Korten på Guldlock är jag inte det minsta oroliga över - jag vet precis hur jag vill ha dem men å andra sidan vet jag ju inte säkert att hon är helt med på mina noter och då kan det bli absolut inga foton som jag kan stå för på henne för då komme rhon göra allt för att göra tvärtemot vad jag säger och vill. Jag känner den bruttan allt för väl, det ska ni veta. Jag kan lova er att jag har en triljon foton på henne där hon bara lipar eller vänt sig om - allt för att få som hon vill. Men när hon samarbetar eller rättare sagt när vi samarbetar då får vi oftast de absolut vackraste bilderna på henne. Men tyvärr är vi lika envisa båda två så jag tror jag får ladda med mutor. Det lär dock inte räcka med en eller ett par pepparkakor för att muta den bruden...

Bjuder på ett par av bilderna från dagens fotografering av Mini så här strax innan första advent. Enjoy!

//Cecilia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3