19 november 2012

Idag är ingen vanlig dag...

Sötaste du nu i höst
...för idag så är det Mellanbus födelsedag! Hipp, Hipp HURRA för dig på din dag!
 
Den 13:e födelsedagen i ordningen och liten har blivit tonåring. Jisus, vi har nu två tonåringar här hemma och en preeteen deluxe. Hur har jag kunnat missat det?
 
Guldlock & Mellanbus
long time ago...:)
Jisses jag kommer nog bli gråhårig inom kort. Well Mellanbus gör mig stundtals gråhårig alldeles själv. Han kan vara så himla go och glad, så super duper mysig att man vill äta upp honom och så kan han vara raka motsatsen så man vill äta upp honom. Mellanbus kör på sin charm i tid och otid, spelar på att han är söt som socker och är det typiska yngsta barnet som kommer undan med det mesta. Ja, han är verkligen en typisk lillebror trots att han faktiskt inte är yngst här hemma. Han retar gallfeber på sin bror (och guldlock) titt som tätt. Och genomskådar man honom så brakar helvetet löst och det smälls i dörrar och kastas saker så man får ducka.
 

Mellanbus & Guldlock Maj 2010
Men så har han den där mysiga sidan, den vi får se allt mer och mer av här hemma. Den då han är hjälpsam, trevlig och stundtals ganska rolig. De dagarna älskar jag. De bra dagarna, då behåller håret färgen och börjar inte bli grådassigt. Då leker Mini kurragömma med honom och Guldlock, eller så leker han och Guldlock något själva. Då klingar skratten mellan väggarna här hemma och jag älskar livet med Mellanbus just då och vill inget hellre än att ge dig en stor kram för att du är så underbar på ditt sätt!
 
Guldlock (och säkerligen Mini) saknar dig så mycket när du inte är här - flera gånger varje dag kan hon säga att hon önskar att du vore hemma för att det är så mycket roligare då. Du är verkligen en omtyckt storebror, och bonusson även om du inte alltid förstår det...:)
 
Mini & Mellanbus busar
Mellanbus stod förresten för den pinsammaste delen då jag träffade honom hemma hos han den där för första gången. Ni minns kanske att Den förlorade kom hem med svärfar och sin dåvarande tant. Mellanbus satt vid datorn i kontoret i anslutning till köket den där eftermiddagen när vi andra var i köket - just som svärfar kom in i köket ropade Mellanbus "Cicci, vet du en sak?!" och innan jag hann svara fortsatte han "Pappa sover ALLTID naken!" Ehm, just ja, det var det där med att sjunka genom jorden ja. Varför är alltid avgrunder så långt borta när man verkligen behöver dem?!
 
Tack och lov har pinsamheterna upphört sedan dess och det är faktiskt trots att jag många gånger tvekat nu en ära att få följa dig Mellanbus, att få se dig gå från osäker, ganska tjafsig och bråkig mot en för det mesta lugn, trevlig och harmonisk kille. Jag ser fram emot att se dig fortsätta utvecklas och få vara en del av ditt liv. Med din envishet är det ingen risk att du inte kommer gå långt här i livet, det ska bli spännande att se hur långt du går...:)
 
Massor av grattis kramar och hurra rop till dig på Din dag!
 

//Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3