24 november 2012

Idag är ingen vanlig dag...

Sommaren 2011
...för idag så är det brorsan Mys födelsedag! Hipp, hipp, hurra på din dag! Jag hoppas innerligt att du idag på din 17:e födelsedag får både tårta, paket och sång av både Mamsen, hennes göbbe, syster mys och alla andra släktingar som är hos dig. Jag hoppas också att vår present har kommit fram och att du får användning för den på ett eller annat sätt..:)
 
Tänk att det redan är 17 år sedan jag gick till skolan med bara en lillasyster och kom hem som nybliven storasyster till en lillebror. Jag minns det som om det vore igår.
 
Du va så söt å snäll så du förstår inte.

 
Brorsan Mys & Guldlock -12
Det är du fortfarande. Ja, kanske inte så där bebisgullig med söta små fötter som man bara vill äta upp - dina 17 års fötter vill jag nog faktiskt inte ens pussa på och tur är väl det för hur konstigt hade det inte varit? Men så genom snäll att det är galet åt det och i mina ögon sen vackraste lillebror man kan ha!
 
Vet du vad det bästa med dig var när du var liten? Det var att du alltid somnade i mitt knä vart vi än var eller vad vi än gjorde, jag minns en jul, det måste ha varit din första så du var drygt en månad gammal och vi firade den hos din Farmor & Farfar. Du ville absolut inte sova så skulle jag hålla dig en liten stund för att Mamsen och hennes göbbe väl va tvunga att äta eller nått och du somnade direkt. Det var en vana du hade trogen tills att du blev ganska stor. Det var en väldigt mysig vana.
 
Jag minns också när du var tre år tror jag och hade varit med mig i stallet och ridit. Du hade ridit på Bella och tyckte det var riktigt skoj. På vägen hem stannar du tvärt och säger "Men, vi glömde ju..." Jag frågade vad vi glömde och du svarade. "Hästen, vi glömde ju Bella!" å så vände du om och började traska tillbaka mot stallet. Sötnöt! Du hade så många förslag på sätt din pappa skulle ordna så att Bella hade kunnat bo hemma hos oss så det var nog nästan så att han började bygga ett stall på vår radhustomt...;)
 
Maj 2012
Ibland är livet tufft, det har du fått erfara. Jag vill att du ska veta att jag finns alltid här för dig och även om du inte kommer och kryper upp i mitt knä och somnar längre (vilket ju även det skulle verka lite konstigt om du gjort) och vi ibland tycker väldigt olika. Till och med så olika att du förmodligen önskar mig till månen i stundens hetta så är jag aldrig längre bort än ett telefonsamtal. Aldrig. Du kan nå mig dygnet runt året om på mitt nummer, jag vill att du ska veta det och att du ska veta att du alltid är välkommen hem till mig för jag älskar dig. Älskar dig till månen och tillbaka och önskar så att du verkligen förstår det.
 
Ta nu en tårtbit för mig med och hälsa alla som kommer för att fira dig så ska jag slå dig en signal lite senare och till dess, många grattis till Dig på Din dag!
 
//Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3