12 november 2012

Idag är ingen vanlig dag...

...för idag så är det den förlorades födelsedag! Hipp Hipp Hurra på 17-års dagen, världens bästa storebror, en av de tvåta bonussöner som finns här på jorden och förmodligen om vi frågar din Mamma & Pappa en av de två bästa söner som finns! Idag firar vi med utvecklingssamtal, tårta, paket och skön sång!

Guldlock & Den förlorade
Maj 2010
Maj 2010
Jag minns så väl första gången jag träffade dig den förlorade. Som om det var igår faktiskt. Du var inte så gammalt då, 12 år tror jag. Det var en av de första gångerna jag var hemma hos det som då var ert hem. Som nu är vårt, det hade jag inte trott då. Förmodligen inte du heller med tanke på vad du sa. Jag tror att jag ska ta och berätta om den gången för er. Det var faktiskt så här i efterhand ganska roligt.
 
Jag hade lämnat Guldlock hos sin Pappa och tagit tåget de dryga 30 milen till han den där, mellanbus och den förlorade. Vad jag inte visste var att du, den förlorade hade varit i Skövde på läger en vecka och skulle komma hem samma dag. Jag visste heller inte att din Farfar skulle köra hem dig till han den där. Jag visste fasen ingenting, men det blev jag snart varse. För efter bara en liten stund hemma hos er så kom du in stormandes upp för trappen, arg som ett bi och flög på din stackars lillebror. Jisses vad ni var som hund och katt.
 
Efter dig kom din Farfars och hans dåvarande tant. Jag ville helst av alt bara sjunka genom jorden, önskade inget hellre än att golvet skulle öppna sig och jag skulle sjunka djupt ner i avgrunden. Inte blev det bättre heller. Han den där började fixa fika, jag, han den där och din Farfar stod i köket och pratade när du kom in och i högan skyn säger exakt precis så här "Pappa - lova att vi får följa med och hälsa på hos Cicci innan du dumpar henne för det fick vi aldrig med din förra!"
 
Den förlorade, Guldlock & Mellanbus Maj 2010
Ehm, just ja aldrig har väl önskan om att vara någon annanstans än just där och då med er varit större. Men sen dess har mycket hänt. Du tog till dig Guldlock fort och det dröjde inte länge förrän hon såg dig (och din bror) som sina egna bröder. Hon pratar fortfarande om när du tog med killen som retades med henne på skolgården till fröken och sa att nästa gång är jag inte lika snäll så knäskålarna hoppade på stackaren. Men det hjälpte, han har aldrig retat henne igen. Och du gjorde det rätta - du tog med honom till en lärare när du inte hittade någon vuxen på skolgården. Guldlock avgudar dig. Idag är planen stor för vad du ska få i present av henne. Hon planerar och planerar och inte ens jag får veta vad hon har i görningen.
 
Med Mini Maj 2012
Du har verkligen mognat och blivit en riktigt trevlig kille även om vi två verkligen kan bli förbannade på varandra, ryta ifrån och sen skratta åt det. Det är skönt faktiskt!
Det finns ett tillfälle till som har etsat sig fast i mitt huvud, som jag har varmt om hjärtat. Det var när vi berättade att du återigen skulle bli storebror, att Mini var på väg. Jisses vad jag var rädd. Du hade tidigare sagt "Skaffar ni fler barn så flyttar jag hemifrån!". Jag var så rädd att jag inte ens kunde vara med när Pappa berättade det för dig, han fick åka hem till din Mamma och berätta det för dig. Och du bara skrattade och sa "Va fan vet du inte vad en kondom är!?" Sen har det aldrig varit några tvivel, du tog dig till Mini i samma sekund som hon kom, nu blir du arg när du varit borta mycket och inte får leka med henne. Säger till mig att du har ju varit med henne hela dagen, nu är det min tur. Jag blir glad när du tar Mini och leker med henne, Mini blir överlycklig. Och även om Mellanbus aldrig skulle erkänna det så någon hör så säger han ibland när du varit ute med dina kompisar mycket eller iväg på andra saker att han saknar dig. Det gör vi alla.
 
Men vi måste också släppa taget, du är snart vuxen och det märks. Du kommer klara dig fint här i livet för du är en klippa med hjärtat på rätt ställe!
 
Grattis på Din dag!
 
Ett stort grattis från mig till Dig, det är en ära att ha fått se dig växa upp, att få ta del i ditt liv både på gott och ont! Jag är stolt över vad du har åstadkommit hittills och jag tror att jag (och alla andra) kommer få många fler tillfällen att vara stolt över dig!
 
Ha en underbar dag den förlorade och återigen ett stort grattis på 17-års dagen!
 

//Cecilia

4 kommentarer:

  1. Håller med Jasmin.
    Och vilka fina bilder på fina barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Att fota är min största hobby, dessa bilder betyder mycket för mig men är kanske inte de bästa egentligen...:)

      <3

      Radera

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3