11 oktober 2012

The Buppa Brand - Tävling?!

För ett litet tag sedan köpte jag min första The Buppa Brand produkt, eller tre var det snarare, en softshellåkpåse, en filt och en dyna. Det blev kärlek på en gång - varför har ingen kommit på softshellåkpåsen tidigare? Det måste vara världens mest geniala barntillbehör. Den är vatten och vindtät men inte fodrad så för oss som har en Bugaboo Cameleon där det inte är möjligt att ha en footsack tex. var softshellåkpåsen räddningen för blåsiga höstdagar. Smartast av allt är att Therese som designat åkpåsen och driver företaget The Buppa Brand kommit på ännu ett par geniala lösningar till sina åkpåsar - alla kan man ta av locket helt på vilket betyder inga mer problem när man går in i affärer etc eller bebis somnar ute på promenaden och man inte vill lämna den sovandes ute. Bara att ta av locket. Smart där!
 
Mini i sin vagn med The Buppa Brand dyna i.
Sen vet vi alla som har haft barn ett tag att åkpåsar är dryga, de bara glider ner och kasar runt, nope inte The Buppa Brands - de har nämligen en så fiffig grej som gummiband på baksidan som man trär över ryggstödet. Fiffigt är bara förnamnet. Att de sedan passar alla vagnar med undantag för Stokke och Bugaboo Bee är bara ett plus.
 
Hur som helst så släppte Therese årets kollektion den 15 September, hon körde då ett 24 timmars erbjudande i sin grupp på Facebook med ett väldigt förmånligt pris på just den nya kollektionen - Foxy, Swedish Forest, Black Star och White Cirkle. Jag blev genast lite kär i Swedish Forest eftersom den har mycket färg men ändå är neutral och himla snygg. Ännu en sak som gjorde att jag föll för den var att den inte är fodrad med Fleece utan med pärlsammet, jag är inte så förtjust i fleece men gillar sammet. Att den klarar kyla ner till -20 grader gjorde att vi inte tvekade utan köpte en. Mini behövde en ny åkpåse eftersom hon alltid sover middag ute i vagnen men för smidighetens skull ville vi kunna ta av locket för att slippa trä i och ur selen hela tiden varje gång.
 
Mini i sin Swedish Forest
Vi fick hem vår åkpåse men det var ett litet fel på den - ett ytte pytte litet den saknade två av hålen för selen - ett rent fabrikationsfel. Mailade Therese och fick följande svar:
 
"Du får en ny mensch! Behöver adress och mob nr IGEN :-) Behåll den andra kåmpis :-)"
 
Två dagar senare fanns den nya - med hål för selen - att hämta ut på ICA - snacka om service med stort S! Så underbart, jag blev så glad in i själen.

Tänkte att jag skulle ge den utan hål för selen till en kompis som snart ska ha barn att ha i liggdelen men de hade redan köpt en så nu funderar jag på om jag kanske ska ha en tävling där vinsten är den utan hål för sele. Men nu till mitt dilemma jag vill inte riskera att lotta ut en inte säker produkt med The Buppa Brands logga på som egentligen är en reklamation så därför har jag bestämt dejt med min goa granne som är en jävel på att sy så ska hon kika på den och se om hon kan hjälpa mig att sy dit hålen - går det så finns möjligheten att jag har en tävling om den här - vad säger ni?! Tycker ni att det vore en bra ide?
 
//Cecilia

1 kommentar:

  1. Jag vill ha en påse till liggdelen, kanske fler som vill ha det? I sånna fall gör det ju ingenting om det fattas hål. :) Kanske går det att sy hål för en händig? Vet att många syr i hål på gamla retro åkpåsar... Bara det är tydligt att det är en påse med ett fel så folk vet!

    SvaraRadera

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3