11 oktober 2012

Dagens Rätt

Idag åt vi så enkel mat att den knappt behöver någon beskrivning men ni får det ändå eftersom ni är så gulliga. Kycklingfileer med ris, salsasås och grönsaker.
 
Kycklingfileerna putsade jag och kryddade med en blandning av svart, rose & vitpeppar sen brynde jag dem i lite smör tills att de fått fin färg och lät dem bli klara i ugnen.
 
Riset förutsätter jag att ni vet hur ni ska koka...;)
 
SALSASÅS
8 tomater
1 liten gul lök
3 vitlöksklyftor (mer om man gillar vitlök, mindre om man inte gör)
Finhackad Basilika
Lite olivolja
Peppar (finmald)
Persilja
 
Snitta och skålla tomaterna, dra av skalet. Hacka dem sen och lägg i en kastrull med lite olja, koka upp och tillsätt resten av råvarorna - löken ska vara finhackad och vitlöken pressad. Ibland brukar jag tillsätta lite vatten för att få den lite lösare, ibland lite tomatpure för att få den mastigare och ibland lite Tabasco för att få lite sting i den, smaken avgör.
 
Servera med kycklinge, riset & grönsakerna.
 
 
Smaklig Måltid!
 
//Cecilia
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3