7 december 2012

Precis som det ska vara - KAOS!

Idag har vi haft en helt vanlig morgon här hemma hos oss - 04:45 slog Mini upp sina små blåoch körde sen ett en timmes pass "hoppa på mamma så hon ändrar sig och visst kliver ur sängen innan 05:30"
 
Upp för att fixa frukost, Mini började sin tjänstgöring i köket, medan jag bäddade hennes säng så hällde hon ut soya på köksgolvet, ställde sig i det och tog fram marmeladen, fick av locket och tog sig en slurk medan hon tog med flaskan och gick med sina söta soya fötter genom hallen in på sitt rum där hennes Zoombie liknande mamma upptäckte hennes påhitt och fick skura golvet och duscha henne. Hon lyckades i farten ner få med sin marmeladflaskan å slängde på sin sovande syster när hon duschat klart. Det vore en överdrift att säga att Guldlock blev glad. 

...inte blev hon gladare när Mini körde spring, ta sats och hoppa på storasyster i hennes säng heller.

Så jag tog Mini under ena armen å marmeladen i andra och gick upp igen för att fixa den där frukosten som Mini hade försökt fixa själv...

...frukosten fortlöpte sen utan hinder och Zoombie mamman vaknade till efter två koppar kaffe. Tog med sina juveler in till vardagsrummet där vi satte oss tillrätta i soffan för att kolla på julkalendern tillsammans när Mini tyckte Guldlocks varma choklad stod i vägen på bordet och hällde den över sin syster så att jag fick två väldigt arga barn här hemma. Guldlock arg som ett bi för att hon tvingades byta kläder och Mini arg som ett bi för att Guldlock blev arg och jag sa till henne. 

What to do? Well jag hämtade en kopp kaffe till och slog mig ner i soffan igen med hopp om att kunna se julkalendern med mina älskade ungar. Jag kom lagom för att se Mini drämma TV kontrollen i huvudet på Guldlock. Så sprutade tårarna på Guldlock och även på Mini efter att jag hade sagt ajabaja dig och i ren sympati för att Guldlock var ledsen och hade ont. Dock fick Guldlock en hel hög pussar och kramar av Mini sen så det är nog glömt nu.
 
Hoppas jag!
 
Det ska bli så skönt att lämna det här kaoset imorgon och fara till Mamsen med familj för årets viktigaste tradition. Det årliga julbordet med Mamma, hennes göbbe och mina syskon med familjer. Eller ja, det är ju bara jag och syster J som har familjer, eller hon har en sambo men det räknas väl, eller? Hur som helst så ska det bli så skönt, så roligt och mysigt och jag har nog aldrig längtat så mycket efter att åka hem till Mamsen som jag gör idag. Det ska bli så skönt att komma hemifrån en helg och bara få vara. Att få den där sista julstämningen som är så välbehövlig så här när dagarna är korta och nätterna långa. Åh vad jag längtar!
 
I väntan på att åka imorgon så bjuder jag på några av julkorten på Guldlock som jag tog i Måndags och inte tror att jag har visat er.
 
Ha en underbar dag alla fina!
 
//Cecilia

1 kommentar:

Hejsan, kul att just Du vill lämna en liten kommentar till mig <3